Aktywny Rodzic
Godzenie pracy z opieką nad małym dzieckiem dla wielu rodziców stanowi codzienne i poważne wyzwanie. Od dnia 1 października br. został uruchomiony Program "Aktywny Rodzic". Elastyczna, trójwymiarowa formuła programu pozwala rodzicom dzieci miedzy 12 a 35 miesiącem życia wybrać świadczenie: "Aktywni Rodzice w pracy", "Aktywnie w żłobku", "Aktywnie w domu", najlepiej odpowiadające ich potrzebom, wynikającym z konieczności łączenia obowiązków rodzicielskich z zawodowymi bądź domowymi.
AR_plakat.pdf | [ ] | 2290 Kb |
Plakat - wykaz placówek udzielających tymczasowego schronieniaJak co roku w okresie jesienno - zimowym Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, we współpracy z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, przygotował plakat z wykazem placówek udzielających tymczasowego schronienia osobom w kryzysie bezdomności, funkcjonujących na terenie województwa świętokrzyskiego i zgłoszonych przez Gminy do "Rejestru miejsc, w których gmina udziela tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych, schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowniach oraz ogrzewalniach", który prowadzi Wojewoda Świętokrzyski.
Pomoc dla powodzian
Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy odpowiedzieli na nasz apel i złożyli dary dla powodzian.
Z góry dziękujemy! Gmina Secemin wraz z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Seceminie organizują pomoc dla poszkodowanych na południu kraju, którzy ucierpieli w trakcie powodzi. Co zbieramy: Gdzie zbieramy: Nie przyjmujemy ubrań, tekstyliów i zabawek. Wszelkie informacje można uzyskać pod numerem telefonu 34 / 355- 60 -75! Wydawana żywność we wrześniu 2024 rokuGminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie uprzejmie informuje, że od dnia 18 września 2024 roku do 20 września 2024 roku w Parafii Secemin wydawana będzie druga część artykułów żywnościowych w godz. od 11:00 do 15:00 w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus - Podprogram 2023. Zapraszamy po odbiór żywności osoby, które otrzymały już skierowania. We wtorek tj. 17 września br. na godz. 10-tą zapraszamy do rozładunku. Świadczenia RodzinneWnioski na nowy okres świadczeniowy Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie informuje, że od dnia 01-08-2024r. w godzinach 7:30-15:30 przyjmowane są wnioski o świadczenia rodzinne oraz świadczenia z funduszu alimentacyjnego na okres zasiłkowy/świadczeniowy 2024/2025. Informujemy również, że wnioski o wskazane powyżej świadczenia można składać: Wzory druków zamieszczone są na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: Program Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością - edycja 2025"Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością edycja 2025" Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ?Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025. ADRESATAMI PROGRAMU SĄ: Asystent pomaga w codziennych czynnościach, a także wspiera uczestnika Programu w aktywnym życiu społecznym oraz umożliwia korzystanie z dostępnych form spędzania wolnego czasu. Dla osoby niepełnoprawnej asystent jest bezcennym pomocnikiem. Miejskie i gminne ośrodki pomocy społecznej prowadzą nabór wniosków do programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" na 2025 rok. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie informuje, że Gmina Secemin planuje przystąpić do realizacji Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025, który finansowany jest ze środków Funduszu Solidarnościowego. W związku z powyższym wszystkie osoby zainteresowane uzyskaniem wsparcia i spełniające kryteria określone w Programie proszone są o zgłoszenie swojej kandydatury w terminie do dnia 22 sierpnia 2024 roku do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie, ul. Ogrodowa 1, 29 -145 Secemin, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30 lub elektronicznie na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 34 3556075 w dniach i godzinach wskazanych powyżej. Niniejsze informacje mają posłużyć do opracowania diagnozy potrzeb oraz kalkulacji środków na realizację zadania na rok 2025. Na stronie Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych został zamieszczony stosowny komunikat oraz ogłoszenie o naborze wniosków.
|