Dodatek węglowy - wsparcie dla gospodarstw domowych

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie informuje, że w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym, będzie realizował zadania związane z przyznaniem i wypłatą dodatku węglowego.

Dodatek węglowy to jednorazowe świadczenie w wysokości 3.000zł.
Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi (tj. węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego), wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Przez gospodarstwo domowe, rozumie się:
- osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
- osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).

Informujemy również, że wnioski o wskazane powyżej świadczenia można składać:
- w wersji elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie na stronie https://epuap.gov.pl/wps/portal
- za pomocą Portalu Informacyjno-Usługowego "emp@tia" pod adresem https://empatia.mpips.gov.pl/

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r.,
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Druki wniosków w wersji papierowej można pobrać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Ogrodowej 1 od poniedziałku do piątku, w godz. 7.30 - 15.30, lub wydrukować ze strony internetowej www.gopssecemin.pl

Szczegółowe informacje dotyczące dodatku węglowego można uzyskać pod nr tel. 34/3556-075 lub osobiście w siedzibie OPS.