Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - edycja 2023
środa, 02 listopada 2022 14:29 | Wpisany przez Anita Pośpiech | | |
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie informuje, że rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu ogłoszonego przez Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn.
"Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" - edycja 2023.
Osoby zainteresowane tą formą wsparcia proszone są o zgłaszanie takiej potrzeby do dnia 8 listopad 2022r - osobiście do pracowników socjalnych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie - telefonicznie pod numerem telefonu 34 3556075
Zebrane informacje posłużą do ustalenia zapotrzebowania na tego typu usługę w roku 2023 i aplikowanie o środki finansowe na realizację Programu "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej".
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla uczestników Programu:
1. dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz 2. osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, albo orzeczenie traktowane na równi z wymienionymi, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych /Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm./.
Usługi asystenta osoby niepełnosprawnej w szczególności mogą polegać na:
1. wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu; 2. wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca; 3. załatwianiu spraw urzędowych; 4. korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy); 5. zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej.
UCZESTNIK PROGRAMU ZA USŁUGI ASYSTENCJI OSOBISTEJ NIE PONOSI ODPŁATNOŚCI.
Warsztaty w ramach Działań Towarzyszących POPŻ - podprogram 2021
poniedziałek, 22 sierpnia 2022 12:03 | Wpisany przez Anita Pośpiech | | |
Kielecki Bank Żywności zaprasza na Warsztaty w ramach Działań Towarzyszących POPŻ - podprogram 2021 podopiecznych Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Katarzyny i Św. Jana Apostoła w Seceminie. Warsztaty odbędą się w Bibliotece Gminnej ul. Ogrodowa 1,29-145 Secemin w dniu 09.09.2022r. o godzinie 10.00.
Projekt UKRAINA
poniedziałek, 22 sierpnia 2022 11:58 | Wpisany przez Anita Pośpiech | | |
Szanowni Państwo,
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w nawiązaniu do pisma ROPS-I.9112.3.9.2022 z dnia 28 czerwca 2022 roku dotyczącego rozpoczęcia realizacji Projektu nadzwyczajnego, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 pn. ?Świętokrzyskie dla Ukrainy" informuje, że w ramach projektu udostępniony został dyżur konsultanta prawnego dla wszystkich obywateli Ukrainy mieszkających w województwie świętokrzyskim, którzy przekroczyli granicę z Polską od 24 lutego 2022 roku.
poniedziałek, 22 sierpnia 2022 11:53 | Wpisany przez Anita Pośpiech | | |
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie uprzejmie informuje, że od dnia 24 sierpnia 2022 roku do 26 sierpnia 2022 roku w Parafii Secemin wydawana będzie druga część artykułów żywnościowych w godz. od 11:00 do 15:00 w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 - 2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD) - Podprogram 2021. Zapraszamy po odbiór żywności osoby, które otrzymały już skierowania.
We wtorek tj. 23 sierpnia br. na godz. 10-tą zapraszamy do rozładunku.
Dożywianie dzieci w szkołach od września do grudnia 2022 roku
poniedziałek, 22 sierpnia 2022 11:46 | Wpisany przez Anita Pośpiech | | |
UWAGA!!!
Wszystkich rodziców, którzy chcą aby ich dzieci zostały objęte bezpłatnym dożywianiem w szkołach (podstawowych, ponadpodstawowych) oraz w przedszkolu w roku szkolnym 2022/2023 tj. od września do grudnia prosimy o zgłaszanie się do tutejszego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej celem złożenia dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia rodzinnego wywiadu środowiskowego umożliwiającego zakwalifikowanie do w/w pomocy. Złożenie niezbędnych dokumentów do dnia 02 września 2022r umożliwi objęcie dożywianiem dzieci już od września. Natomiast wszystkie wnioski złożone po 02 września 2022r. umożliwią objęcie bezpłatnym dożywianiem w szkole dopiero od początku kolejnego miesiąca tj. od października br.
Niezbędne dokumenty to: a)podanie; b)zaświadczenie o zarobkach netto; c)odcinek ostatniej renty lub emerytury; d)odcinek otrzymywanych lub płaconych alimentów e)zaświadczenie z Urzędu Gminy lub oświadczenie o posiadanym gospodarstwie rolnym; f)zaświadczenie lub oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły ponadpodstawowej; g)orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie ZUS/KRUS (o grupie inwalidzkiej) w przypadku osób niepełnosprawnych; h)dowód opłacania składki KRUS.
Wnioski - dodatek węglowy
czwartek, 18 sierpnia 2022 07:16 | Wpisany przez Anita Pośpiech | | |
Dodatek węglowy - wsparcie dla gospodarstw domowych
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie informuje, że w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym, będzie realizował zadania związane z przyznaniem i wypłatą dodatku węglowego.
Dodatek węglowy to jednorazowe świadczenie w wysokości 3.000zł. Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi (tj. węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego), wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Przez gospodarstwo domowe, rozumie się: - osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo - osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
Informujemy również, że wnioski o wskazane powyżej świadczenia można składać: - w wersji elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie na stronie https://epuap.gov.pl/wps/portal - za pomocą Portalu Informacyjno-Usługowego "emp@tia" pod adresem https://empatia.mpips.gov.pl/
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r., Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania. Druki wniosków w wersji papierowej można pobrać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Ogrodowej 1 od poniedziałku do piątku, w godz. 7.30 - 15.30, lub wydrukować ze strony internetowej www.gopssecemin.pl
Szczegółowe informacje dotyczące dodatku węglowego można uzyskać pod nr tel. 34/3556-075 lub osobiście w siedzibie OPS.